Searching...

A Dunán (1937)

1937 – A Dunán – Radnóti Miklós és a felesége, Gyarmati Fanni.


Egy nap a város északi részére, a Duna egy szigetére kirándultunk. Unoka­testvérem Kati, András és Kati egyik barátnője, Boriska, egy csodálatos 18 éves lány jött. Együtt töltöttük a napot a Dunán, és a nap úgy végző­dött, hogy másodszor is szerelmes lettem, mint egy bolond. Úgy tűnik, hogy a szimpátia kölcsönös volt, de nekem vissza kellett térnem Oroshá­zára, és elszorult szívvel tértem vissza. Abban az időben volt néhány olcsó vonat a hétvégeken Orosháza és Budapest között. Mindegyiket ki­használtam, hogy közel legyek új szerelmemhez. Többször elmentünk a Dunára Radnótiékkal (Miklós és Fifi, szerelme, múzsája, kedvese és később hitvese), de a találkozások rövidek és ritkák voltak, a helyzet az volt, hogy volt egy másik fiú köztünk. Az történt, amint már mondtam – de évekkel később, amikor csak gondoltam rá, vagy láttam, a szívem gyorsabban kezdett verni…(idézet)

Szöveg: Müller Miklós: A megszelídített fény, Szeged, 1994.
Kép: A szegedi Móra Ferenc Múzeum irodalomtörténeti gyűjte­mé­nyé­nek anyagából (Müller Miklós saját képaláírásaival)

Fotó:Müller Miklós



Kép nagyitása: -egeret ráviszed a képre -jobbegérgomb -Link megnyitása új lapon

0 megjegyzés:

 
Back to top!